Chokladmousse

Denna gjorde jag häromdagen och jag tycker den blev väldigt god, fast jag fick den ej helt slät utan lite choklkadbitar i men det var bara gott :) Jag använde marabous mörka choklad, om man inte gillar mörk choklad så tror jag det blir väldigt gott med mjölkchoklad, då behövs de nog ingen grädde till.



100 g mörk choklad
2,5 dl milda visp
2 små ägg
25 g socker

Vispa grädden fast. Smält chokladen i ett vattenbad, låt svalna lite. Dela upp äggen i vitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt och tillsätt sockret och vispa igen. Rör ner äggulorna och ca 2 dl av den vispade grädden i den smälta chokladen. Vänd ner äggvitan och häll upp i skålar, låt stå kallt ca en timme. Servera med den vispade grädden som blev över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0