Zeta parmesan

Jag är med i buzzador och har nu fått testa Zeta parmesanost i två varianter, nedan kommer ett recept jag testade idag, har gjort det förut fast utan parmesan. Det blev jättegott, lite krämigare. Jag gillar verkligen parmesanen och kommer nog köpa den framöver :)



Bulgur-risotto 1 port

1 liten gul lök
gurkmeja
2 dl vatten
1 dl hel bulgur
1/3 dels grönsaksbuljongtärning
valfri mängd ärter
en skvätt citronjuice
ca 1 msk creme fraiche
parmesanost

Stek löken i lite olja i en kastrull, den ska ej få färg. Tillsätt gurkmeja och rör runt. Häll på vattnet och lägg i buljongen. Tillsätt bulguren och låt koka enligt förpackningen, för mig var de 10 min. Tillsätt tinade ärter när 4 min återstår.
Ta kastrullen från pannan och tillsätt citronjuice och creme fraice och riven parmesanost. Servera med grillad kyckling och toppa med lite parmesan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0