Chokladcupcakes

Finns det något godareän choklad? Dessa cupcakes har choklad i både själva smeten och frostingen. Mums! Receptet kommer från A piece of cake och det var på tiden att jag bakade dem. Egentligen ska det vara kaffe i också, men det skippade jag.



Ingredienser
3 st ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil (jag tog vanlig filmjölk)
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
100 g mörk choklad
Frosting
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
½ dl kakao av god kvalitet
100 g phiadelphiaost

Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker pösigt. Smält smöret, häll i gräddfilen och blanda det med äggsmeten. Vänd ner vetemjöl, bakpulver, kakao och salt i smeten. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad. Vänd sedan ner den i smeten.
Fyll muffinsformarna med 2/3 smet. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.
Rör ihop alla ingredienserna till frostingen tills det blir en slät kräm.
Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel.



Kommentarer
Postat av: marie

Men då ska jag ska leta upp dom och tvätta så kan ajg kommer över med dom nån dag och hoppas de passar. Det är ett par svarta typ linne byxor passar till allt och är jättebekväma:)

2009-11-02 @ 19:09:55
URL: http://sezzan85.blogg.se/
Postat av: marie

Absolut jag har ingen nytta av de ny. bättre att låna än att behöva köpa nytt eftersom man inte har dem så länge. Tror jag har nån gravidkläning också som jag inte ens hann använda. Ja precis jag kände det jag mest nu har man ordentligt skydd och neo ligger i riskgrupp så det kändes rätt att vaccinera han också.

2009-11-03 @ 19:49:15
URL: http://sezzan85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0