Linssoppa med tomat

Idag har jag gjort soppa, hade tänkt göra en linssoppa med morötter men morötterna här hemma hade blivit dåliga så de fick åka i soppåsen. Istället fick det bli en linssoppa med tomat som jag hittade på coop's hemsida. Fast jag har ändrat lite på receptet. Och eftersom det är torsdag så stekte jag även lite pannkakor, hade i lite havregryn i smeten så de ska mätta lite mer.



Ingredienser
1 gul lök
1 msk margarin
1 msk paprikapulver
1½ dl röda linser
8 dl vatten
1 burk krossade tomater
1 grönsaksbuljong
1 tsk salt
vitlökspulver
timjan

Gör så här
Hacka löken. Fräs den i margarin i en gryta tillsammans med paprikapulvret.
Skölj linserna väl och lägg dem i grytan. Tillsätt vatten, kryddor, buljongtärning och tomater.
Koka under lock på svag värme drygt 10 minuter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0