Vegopaj

Häromdagen gjorde jag en paj med vitkål och morötter, ganska gott, men nästa gång provar jag nog att ha i lite creme fraiche och kanske lite andra kryddor. Jag hade mozzarella ovanpå istället för vanlig riven ost.



Pajdeg
3 dl vetemjöl
100 gr smör
2-3 msk vatten
Fyllning
1 gul lök
2 morötter
200 gr vitkål
2 msk matolja
1 tsk gurkmeja
1 tsk koriander
½ tsk spiskummin
1 tsk salt
½ grönsaksbuljong
1 dl vatten
en skvätt grädde
ost

Gör så här
Hacka samman mjöl och smör, tillsätt vatten och arbeta ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform och förgrädda i ugnen i ca 10 minuter på 225 grader.
Hacka löken, grovriv morötterna och finstrimla vitkålen. Fräs dem i olja. Tillsätt kryddor, buljong och vatten, ev grädde. Låt puttra på svag värme ca 5 min. Fördela fyllningen i pajskalet och strö över ost. Grädda i nedre delen av ugnen ca 15 min.


Kommentarer
Postat av: Helen

Den så kjempegod ut :)

2009-09-01 @ 16:47:10
URL: http://helensorganizing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0