Glukosbelastning

Idag har jag varit på sjukhuset och gjort en glukosbelastning, detta pga att jag hade högt glukos i blodet när jag testade det förra veckan, det låg på 8,4 och gränsen var 8.
Jag fick fasta från kl 22 igår, varken dricka eller äta sen dess, klockan 8 imorse hade jag tid och då kollade de glukosen i blodet och sen fick jag dricka sockervatten, inge gott, och sen vänta där i två timmar, som tur var hade jag en säng så kunde ligga o vila hela tiden. Sen testade de glukosen igen och det såg bra ut, så de e skönt :) hade inte varit roligt o haft graviditetsdiabetes. Så nu är det avklarat iaf :)
Sen har jag mest tagit de lugnt idag har tagit en liten promenad iaf, men had elite förvärkar igen förut så har legat o vilat ganska mkt, så de hjälpte nog.
Imorgon ska vi på tillväxtsultraljud i karlstad igen, ska bli spännande o se vad stora de är nu :) Tungt är det iaf.

Häromdagen kom mitt paket jag beställt från Minimumdus , 3 par tvättbara amningsinlägg från imsevimse, en mjuk amningsbh och två skötfiltar i ekologisk bomull också de från imsevimse. Bra med lite tvättbara saker tycker jag så man slipper slösa så mkt på engångsgrejjer.


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

så skönt att allt bra bra och hoppas ul är bra. kan starkt rekommendera ikeas tvättlappar som nått som man måste ha:) ta och ses snart tycker jag om du har ork såklart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0