Shoppingdag

Idag har jag, Louise och flickorna varit till karlstad och shoppat lite. Först blev de barnens hus och babyproffsen men hittade ingenting där. Sen gick vi in på Pets och där köpte jag en biabed till hundarna. Därefter blev de ikea och där handlade jag en hel del, lite leksaker till barnen, bla en lekmatta som de kan ligga på på golvetm blir nog jättebra, josefine log på den en stund förut, fast hon somna och fick sen sällskap av Maya :) Men båda flickorna var jätteduktiga och sov typ hela tiden, inne på ikea fick jag väcka dem för att ge dem lite mat. Men när vi kom hem var de pigga och satt i varsinn babysitter en stund, då prata de och vifta med armarna och var glada :)

Just nu sover de, har de gjort 1,5 timma kanske, är skönt att kunna plocka med saker i lugn o ro då. Har hunnit med en hel del ikväll, har bla satt upp nya gardiner i vardagsrummet som jag blev nöjd med :) Nu ska jag strax gå o lägga mig och får se om flickorna vill ha mat igen innan jag hinner somna.


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Ja den där lekmattan är jättebra. Neo har en likadan fast just nu används den mest som matta i hans rum. Härliga färger och bra aktiviteter på den! Skönt för dig att komma ut lite:)

Postat av: emma

De växer otroligt fort, tycker inte heller det borta vara några problem med vikten :-)



Är allt bra med er?

2010-07-01 @ 12:22:52
URL: http://ence.blogg.se/
Postat av: emma

Jodå, allting är bra. Är så fruktansvärt trött så jag skulle kunna gråta en skvätt, men det är inte mycket att göra åt.. Grabbarna växer så det knakar, misstänker att de har växtvärk och ont i magen väldigt mycket.. De sover knappt en halvtimme åt gången och är "vakna", dvs gråter och skriker, i flera timmar. Snart måste väl deras ork ta slut också? :-P Men det finns ju bra stunder också :-)



Visst var du den enda som fick tvillingflickor i maj-gruppen på FL? :-)

2010-07-01 @ 23:18:56
URL: http://ence.blogg.se/
Postat av: emma

Jo, jag har provat.. Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är dem som hjälpt något. Har inte märkt någon skillnad riktigt, så känns som att det kvittar. Men däremot så verkar pojkarna så hårda i magen, för de kämpar, kämpar och kämpar och till slut kommer det knappt något alls i blöjan. Häftigt, det verkade vara mycket grabbar i maj ;-) Hur gamla är flickorna nu?

2010-07-04 @ 11:13:41
URL: http://ence.blogg.se/
Postat av: emma

Jaa, hur har tiden efter varit då? Min mamma kände visst någon som kände någon så jag har "hört talas" om er :-) Tänk, redan 3,5 månad... Ibland kan jag bli lite ledsen, för jag kommer nästan inte ihåg hur små pojkarna var när de föddes. Men jag tycker det är så roligt att de börjar vara med..



Och sommaren och dagarna bara susar förbi.. Kan titta på klockan och vips så är den sju på kvällen.

2010-07-07 @ 10:43:12
URL: http://emmammatilltva.blogspot.com
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Nej blev inget läkarbesök fick ställa in det eftersom neo åkt på en rejäl magsjuka funderade ett tag på att åka till akuten eftersom han inte fick behålla nått alls och var så matt och slö. Men idag är det lite bättre kräktes bara en gång i morse sen har han fått behålla de han fått så nu hoppas vi att han tillfrisknar fort!!

Postat av: emma

Förstår vad du menar.. Jag kan inte se mig mätt på dem, förstår inte riktigt än att det är jag som är mamma till dessa underbara liv! :-) Mäktig känsla!

2010-07-08 @ 23:04:54
URL: http://emmammatilltva.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0