Valborg

Igår var vi till karlstad igen med flickonra för besök hos hemsjukvården, det var mest för att väga dem eftersom de hade gått ner när de vägdes i onsdags. Men de hade gått upp så de såg bra ut :) Vi ska fortsätta sondmata dem ca 200ml på natten om de inte äter själva och försöka amma på dagen och sondmata om de tar mer än 4-5 timmar sen de ätit senast. Jag tycker de går framåt, stor skillnad redan igår, båda har ätit flera gånger var och Nathalie åt även inatt :) Jag hoppas de slipper sonden snart, bara svårt o veta hur mkt de får i sig vid amningen. Nästa vägning blir på tisdag då sköterskan ska komma hit igen, blir spännande o se vad de väger då om de fortsätter att äta mkt själva.
Vi tog även en snabb sväng till bergvik igår, jag letade efter pyjamaser i storlek 50, men jag hittade inga, de som finns är storlek 50/56 och de är för stora. Men köpte ett par ändå :) Köpte även en babyfilt och en amningstopp till mig.
Vi hittade ett par sovpåsar i storlek 50 på nätet igår så vi beställde 2st rosa, de blir nog bra :)

                

Jag har nyss bakat lite cupcakes och strax ska vi ut o gå en promenad med flickorna och vovvarna :) Hoppas solen skiner... Något valborgsfirande blir de inte för vär del, men får äta lite go mat sen :)

2010-04-29, (v38+2)

Nathalie
Vikt: 2825g
Längd: 47,5cm
Huvudomfång: 34,5cm

Josefine
Vikt: 2895g
Längd: 47,5cm
Huvudomfång: 35,6cm


28 april,  (v38+1)
Nathalie   Vikt: 2755g
Josefine   Vikt: 2810g

Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

Så skönt när dom kommer få slippa sondarna. Ja visst är det svårt att veta hur mycket de får i sig via amning. Jag kämpade länge med amningen med neo med det gick aldrig hela vägen eftesom han inte kan suga bra! Skönt att bara ta det lugn och äta god mat också!

Postat av: Satu

Hej vännen!

Va roligt att det går framåt för er!

Hur mår tjejerna nu?



Kram Satu

www.mybabydolls.blogg.se

2010-05-01 @ 23:41:21
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0