Choklad!

Finns det nått godare än choklad? Nej, jag skulle inte tro det :) Är lite kvällssugen just nu och kom då på att skriva ett inlägg om det godaste som finns!



jag stör mig lite på när det står blockchoklad i recept, jag köper aldrig blockchokladm tycker inte dne är riktigt, bra choklad ska det vara. Jag gillar mörk choklad och använder mycket choklad när jag bakar, har ett litet lager här hemma som jag passat på o köpa när det är billigt. De som jag gillar bäst och är prisvärda är Marabous mörka choklad (44% kakao) och Odense mörk choklad (56% kakao) om jag nån gång anväder mjölkchoklad brukar de bli Marabous (30% kakao), men Fazers är godare dock något dyrare.

Visste ni att enligt EU så måste Mjölkchoklad innehålla minst 30% kakao och Choklad minst 35% kakao? Allt där under kallas blockchoklad.

Den absolut godaste chokladkakan är denna från lindt, tror jag ska unna mig en när jag fyller år ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0