Lite uppdateringar v 32

Nu var det ett tags sen jag skrev igen så ar lite att uppdatera med. Har ju varit förkyld, så förra veckan var lite kämpig, men nu är jag fri från förkylningen iaf :)

I torsdags (v30+2) var det besök på mvc, SF-måttet var då 34cm , nästan som vid en fullgången graviditet när det bara är en bebis. Så magen är ganska stor nu, fast jag känner mig inte riktigt så stor än iaf :) Blodtrycket var bra och hjärtljuden var ganska lika som sist, 1:an 155 och 2:an 148.
I torsdags hade jag även en hel del förvärkar, höll på från ca 12 - 18 , men sen kändes de bättre som tur var.

I fredags (v30+3) var det dags för ultraljud igen, allt var bra med de små och nu låg båda med huvudet ner, får hoppas de vill fortsätta med det :) 1:an har ju legat så väldigt länge iaf. Efter ultraljudet var det besök hos läkaren, han kollade livmodertappen och den hade blivit påverkad, troligen blev det under torsdagen när förvärkarna härjade. Så jag blev heltidssjukskriven diirekt pga detta, han tänkt jobba som igår och avsluta lite, men det sa han nej till. Så ska åka till jobbet imorgon o hämta saker och säga hej då o så.

Men det är iaf skönt att vara hemma nu, slippa tänka på annat utan bara va och ta de lugnt, tyvärr orkar jag inte gå så långt nu, men jag får väl gå ut o sätta mig i solen nån dag här när de e så fint väder :)

Idag går jag in i vecka 32, tiden går väldigt snabbt, snart dags att packa bb-väska så det är färdigt. Måste skriva en lista också på lite saker vi måste handla innan. och det är ju typiskt att maxi är stängt för vissa saker har ju inte coop, men får nog bli maxi i karlstad någon dag.


v28+4                                                            v30+3


Du är på dag 218 av 280. (77,9%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 10 maj 2010
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

så otroligt vacker mage du har! Härligt att höra att det var bra förutom att livmodertappen var påverkad. Hoppas det avstannar och skönt nu att bara vara hemma och vila. Apoteket har ju lite saker också vet jag. amningsinlägg osv... verkligen inte långt kvar nu tycker det gått oerhört fort!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0