Lucky är sjuk

I måndags morse när jag var ute med hundarna upptäckte jag att lucky slicka/ bet väldigt i baken så jag tittade hur set såg ut och såg att han var alldeles svullen, stackarna hade analsäcksinflammation. Så det var bara o ringa till veterinären, här i stan hade de inte tid förräns på onsdag så då fick det bli karlstad istället. marcus åkte dit med Lucky och fick sällskap av Ulla. Där försökte de tömma säcken, men gick inte så bra så han fick både sövas och senare opereras. Det gick ganska snabbt iallafall och han fick komma hem med tratt, pencilin och smärtstillande/antiflammatoriskt. Så nu får han vila och ta det lugnt några dagar och jag hoppas såret läcker bra. Men det är synd om honom nu, fast han är iallafall noggorlunda pigg och matlusten är det inget fel på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0