Chokladmuffins

För ett tags sen köpte jag några muffinsformar i silikon på jysk och var ju tvungen att baka nått med dem :) Silikonformarna var bra för att de höll formen men cupcakes jag gjorde fastnade lite, muffinsen däremot lossnade jättebra.



Chokladcupcakes med vit chokladfrosting

Frosting
200 g smält vit choklad (avsvalnad)
200 g cream cheese
50 g flytande margarin
50 g florsocker

Blanda alla ingredienser och bre på cupcakesen.




Chokladmuffins (från a piece of cake)

150 g smör
2 dl yoghurt (naturell elr vanilj)
2 ägg
1½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt smält smör och yoghurt. Blanda resterande ingredienser och vänd ner i smeten. Fyll i muffinsformar och grädda 12-15 minuter på 200 grader.

Jag stack även ner en bit vitchoklad i några av mufffinsen.

Kommentarer
Postat av: Cizzi

Jag har oxå köpt mig silikonformar och har tänkt att jag skall baka något i dem, men har inte kommit så långt än. Mamma hade gjort glass i sina. Blev himla snyggt när man kunde lägga upp en muffins-formad glass på varje tallrik!

2010-10-31 @ 20:01:45
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

de där formarna verkar vara väldigt bra man kanske skulle ta att införskaffa sig sådana också! Ser jättesmarrigt ut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0