Vägning igen

Idag har vi varit på bvc igen för en mätning och vägning. Malou mötte upp oss efter skolan och hjälpte till :) Marie & Neo följde också med. Det gick bra och båda har gått upp bra, Josefine hade växt väldigt mkt på längden var tvunga att mäta om så de inte blivit fel, men de var de inte :) De kanske är för att de är i en tillväxtsperiod som de äter så mkt också.
Båda två är även snoriga, de hinner knappt vara friska känns de som så är de nått igen, 3:e förkylningen nu på kort tid tror jag.
Jag hoppas de sover bra inatt, igår så la jag mig vid 23 men fick ej sova utan de höll oss vakna till 3 på natten och då fick jag sova till 6, inte många timmar sömn där inte, sov en timma på förmiddagen också.
De har iaf ätit välling för en timma sen och sover nu, josefine skrek till lite nyss men tror hon somnar om.
Snart ska jag ta en promenad med hundarna i kylan, tempen visade -22 grader nyss, usch o fy. Sen ska jag plocka iordning lite och sen blir de nog tidigt i säng idag!

2010-12-14, 8 mån 21 dgr gamla

Nathalie
Vikt: 7870g (+510g) 
Längd: 67,8cm (+2cm)
Huvudomfång: 44,6cm

Josefine
Vikt: 8305g (+655g)
Längd: 69,3cm (+3,5cm)
Huvudomfång: 45,5cm



Nu kan vi sitta själva utan stöd, men ramlar lite ibland :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh tjejerna är så himla söta =)

Tänkte jag får nog testa dina pops som du gjort de ser så himla goda ut.



Ja kanel är gott att ha i , jag har det ju även för att kanel hjälper kroppen med förbränningen så dubbelt syfte ;)



Varma Hälsningar



Åsa

2010-12-15 @ 15:10:15
URL: http://tvaflickortvapojkar.blogg.se/
Postat av: Marie-Från en prematurmammas hjärta-

växer så det knakar! Men såå otroligt duktiga dom är:D Roligt för dem att kunna sitta själva och leka!

Postat av: Ulrika

Vad de växer. Och duktiga att sitta :)

Så jobbigt att de inte sover hela nätter längre. Vet vad ni går igenom, är så jobbigt att ej få sova. Förhoppningsvis så är de i en tillväxt fas så att det är därför.

2010-12-15 @ 23:56:56
URL: http://tindras-mamma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0