Silviakaka

Idag har jag bakat silviakaka, gott och enkelt. Jag tror jag har ätit någon liknande för längesen. Det blir en hel del när man gör i långpanna så nu har vi lite fikabröd i frysen :-)



Ingredienser

3 st ägg
3 dl socker
3 tsk vaniljsocker
3 dl mjöl
3 tsk bakpulver
1,5 dl vatten

Glasyr
100g smör
1,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1st äggula
Kokosflingor

Gör så här
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Häll i vattnet i smeten och rör försiktigt tills den är jämn. Häll smeten i en smord och bröad långpanna. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min på 175gr.
Smält smör, socker och vaniljsocker i en kastrull. När den svalnat lite rör ner äggulan och bre över glasyren på kakan, strö över kokos. Låt kakan stelna och skär i bitar. Utmärkt att frysa in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0