Havremuffins

Igår premiärbakade jag från min nya kokbok Smaker från Saltå kvarn, jag fick den när jag fyllde år så det var dags att den kom till användning.




Det blev dettaa recept på Havremuffins med nötter, choklad och kanel. Jag blev nöjd och de är ju lite nyttigare än vanliga muffins iaf. För mig blev det 23 st muffins.

Ingredienser
100 g rumstempererat smör
2½ dl socker
3 ägg
100 g grovhackad choklad
1 dl grovhackade hasselnötter
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk kanel

Gör så här

Vispa smör och socker pösigt.
Rör ner äggen, ett i taget. Blanda choklad, nötter, havregryn, mjöl, bakpulver & kanel.
Rör ner i smeten. Klicka ut i muffinsformar.
Grädda i mitten av ugnen ca 12 min på 225gr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





RSS 2.0